tisdag 20 december 2011

Sex laxar i en laxask!

Igår fick vi julklapp på jobb.
Jag blev nog gladast, en stor rökt fjordlax!

Så idag blir den en sallad som jag och min vän Towe var heltokiga i hela sommaren.
Receptet är baserat på min kära vän Ellen, som hade stängt ihop denna fantastiska rätt som vi
högg i oss på Robyns konsert på Sofiero i somras. Det tackar vi henne för!

Såhär lyder min variant. Man kan ju mixa och trixa med lite vad som.

5 Ekologiska potatis (Kokas med dill)
1 klase rädisor
1 röd lök
1 påse blandsallad
Sockerärtor
1 Avokado
Eventuellt rostade pinjenötter för lite crunch

Vi brukar köra med en senapsdressing vi köpt på Borgeby kryddgård, som är helt fantastisk, men inget passar så fint med rökt lax som pepparrot.
Såhär fixar man ihop en delish vit sås till salladen:

Blanda gräddfil, olivolja, lite pressad citron, riven pepparrot, salt och peppar.

YUMMY!

Inga kommentarer: