torsdag 26 januari 2012

Lax med Halloumi och quinoasallad

Igår gjorde jag lax i ugn med knaprigt täcke och till det en sallad med halloumi och quinoa. 

Jag tog lite dagsgammalt bröd, en bit parmesan och några örter och mixade det till ett örtigt ströbröd. 
Sedan toppade jag laxen med det. Jag hällde på ca 1dl vitt vin i botten av formen sen fick den gå in i ugnen i ca 15 minuter på 200 grader.
Samtidigt hade jag några romaticatomater i ugnen tills skalet på dem sprack.

Under tiden kokade jag quinoan i lite buljong för extra smak och stekte halloumin i olja ca 1 minut på varje sida.
Jag tog de grönsaker jag hade hemma och strimlade/skivade dem tunt med en skalare.
Till detta gjorde jag en kall sås med gräddfil, örter, olivolja, salt, peppar och lite citronsaft.

VOILA.








Inga kommentarer: